Saturday, November 20, 2010

tamat la sudah satu perjuangan



dah lebih seminggu ak balik cuti sem baru terbuka hati nak update blog.dah berhabuk blog ni.ade ke org nak baca?haha.anyway thx kepada junior aku MUHAMMAD FURQAN yg beria-ia suruh aku update blog.seronok sgt ke baca blog aku ni?haha oke2.post kali ni aku nak cite pasal berakhirnya sem satu aku kat uitm puncak perdana.haha.dah seminggu lebih cuti sem baru nak cite ke?tah pape aku ni.takpe2.aku nak cite gak.tapi sikit je laaa.sebab aku malas la nak tulis pjg2.heeee =)))

aku rase sem 1 ni agak mencabar doe.yelaaahhh.dah la budak fast track accountancy.plus aku ni takde basic langsung pasal akaun.mmg zero laa.dulu dah la budak sekolah sains.tup2 masuk u amik akaun.mmg stress la gak aku.tapi Alhamdulillah.akhirnya aku dapat gak lalui sem1 wlpon banyak ujian.maklumlah,tibe2 masa sem1 ni kena jadi ad-hoc untuk JPK.memang busy gile laaah.ooo yeah,JPK tu stand for JAWATANKUASA PERWAKILAN KOLEJ.JPK ni la yang handle sume program kolej.aku dah buat satu keputusan,yang aku rasa akan mengubah cara hidup ke utk sem2 taun depan iaitu dgn melepaskan satu peluang utk menjadi JPK.aku,kd dgn afiqah buat keputusan ni sbb ktorg tak boleh nak bahagikan masa.tu je reason dia.hee =).biarlah org nak ckp kami ni tak professional ke ape.yg penting kami dah buat keputusan yg kami rasa betul.kan2????


errrrr....cite pasal final exam plak.pewhhhhh.first time exam kat u.mengelabah laa first day tu.padahal paper CTU je.haha.Alhamdulillah.habis sume paper aku jawab.serius aku cakap final exam ni susah tahap dewa-dewi laah.tapi aku buat je pe yg aku tau.aku dah berhempas-pulas utk sume paper.stay up smp pagi.pastu bangun pagi2 siap2 gi library.harap semua usaha yang aku buat ni berbaloi.aminnn.tetibe terigt kenangan kat library.haha.salu gak la aku lepak kat library tuh selalu dgn housmate aku,syidah dgn shah dan tak lupe gak dgn afiqah.yang paling aku tak leh lupe ktorg salu makan coki2 kat dlm tu smp dustbin penuh dgn plastik coki2.



ni contoh gambar coki2 kpd sapa yg tak tao coki2 tu ape


last paper adalah pada 10.11.2010 iaitu paper MGT 153.pewhhhh.killer paper bai....susah doe paper last ni.dah la ketas kaler pink.setahu aku kalau ketas dia kaler pink mmg tahap yg susah la tu.papepon paper tu dah lepas.tak yah la igt2 lagi.haha.tunggu je la result tu nnt.haisshhh.dah la carry mark aku ciput je utk MGT ni.habes aku.- ______-.dan pada petang itu tepat pukul 5.15 merdeka la kami semua bebudak sem 1 fast track accountancy ni.maka berakhirlah satu perjuangan aku.=)))


masa untuk berfoye-foye plak.pada 11.11.2010,aku dgn geng2 aku gi sunway pyramid.geng2 aku ni terdiri drpd 7 org.mereka adalah kd,syida,afiqah,shah,fahmi dan afiq.next sem geng ni tinggal 6 org.sebab afiq dah takde.hurmmmm.sedih gle kot.afiq ni dah la baik pandai plak tu,tapi dia takde rezeki kat uitm puncak perdana sbb next sem dia tuka uitm lain plak.huwaaaaa...afiq!!nape la kau pegi tglkan ktorg??!!tapi takpelahh.ktorg sume respect dgn keputusan kau.masa kat sunway ni ktorg makan,main bowling dan yg plg best cari hadiah utk afiq.haahaaa.time ktorg gi cari hadiah utk dia,dia sedap2 tido kat popular.sampai ktorg gi mane pon dia tak sedar.so sng kerja ktorg cari hadiah nak wat suprise kat ko fiq.bagus2!haha.


banyak btol kenangan masa sem satu ni.banyak gak perubahan yg berlaku dalam hidup aku.kehidupan aku memang tak sama lah kalau nak dibandingkan masa aku jadi budak sekolah dulu.perubahan yang bagus.aku suka.heeee~~apa2 pun aku harap satu-satunya impian aku since aku jejakkan kaki kat uitm ni akan terlaksana dgn izin Allah.amin.


p/s:furqan,next post je la akak cite pasal koperasi tu ye.hehe...=)



No comments:

Post a Comment