Thursday, March 24, 2011

proud to be SAMURIAN

Assalamualaikum and hye everyone,

Lepas bangun subuh terus bukak netbook.dan terpandang akan tarikh hari ini.25 mac 2011.OMG!lupa tarikh semalam.24 MAC.tarikh yang tak mungkin aku akan lupa seumur hidup aku.tapi aku lupa gak.kenangan 3 tahun lepas bermain di fikiran.pada tarikh 24 mac 2008,hari pertama ku melangkah ke SAMURA.SAMURA atau SEKOLAH MENENGAH SAINS MUAR.aku disambut oleh Penolong Ketua Pengawas iaitu kak Laili dan dibawa ke Dewan Makan untuk pendaftaran.suasana yang sangat meriah dengan pelajar-pelajar baru yang nak mendaftar.ohh yeah,lupe nak bagitahu.aku second intake.lepas daftar aku dibawa pula oleh Kak Yan ke dorm aku.nama dorm BUDIMAN SATU.first time masuk dorm.wahhhh.lawanye dorm ni.terasa excited plak time tu.yelah.selama ni mana pernah share bilik dengan sesiapa.sekali kena share bilik dengan 16 orang.wahhh.bestnye.lepas habis urusan pendaftaran dan sebagainya,mak dengan ayah pulak dah nak balik.terasa sebak sangat time tu.first time berjauhan dari family.tapi aku tak nangis time tu.hahah.kuat kan aku.ok bye2 mak,ayah,madir.

Dan bermulalah episod2 baru hidupku di Samura.hari orientasi tak lah penat sangat macam budak2 first intake kena.disebabkan jumlah second intake yang tak ramai so orientasi ktorg biasa2 je.dengar taklimat daripada cikgu2 dan pengawas2.pewhhh.lega.msa malam pertama aku kat samura,aku dibawa ke kelas.masa budak2 tu tgh prep.dapat masuk kelas 4Bijak.first impression aku bila masuk kelas ni.semua tengah study.gila rajin budak2 neh.lepas prep,pukul 10.30 malam semua pelajar balik ke asrama.malam pertama di dorm.sebelum light off pukul 11 malam kena baca surah Al-mulk.lepas al-mulk aku diminta oleh senior2 dorm untuk memperkenalkan diri.masa ni 3 org budak second intake aku,yana dgn wani.masa nil ah baru aku kenal sorang2 budak dorm aku.semuanya ada 16 orang.5 orang senior 11 junior.wahhhh.ramai betul junior.terigt masa malam tu.tak boleh tidur.kena biasakan diri dulu dengan tilam baru.seksa jugaklah nak paksa aku tidur masa tu.macam2 aku fikir.boleh ke teruskan hidup kat sini?haish.maka berakhirlah kisah Aliaa pada hari pertama di SAMURA

Alhamdulillah,akhirnya aku berjaya tamat kan pengajian kat sana sampailah habis SPM.masih segar diingatan saat2 terakhir SPM.hari last tu paper chemistry.mcm2 perasaan ada masa tu.gembira,lega,sedih.gembira sebab dah habis spm.hilang segala penat lelah aku selama ni.sedih sebab berpisah dengan kawan2 esp budak2 dorm aku.

Aku rindu sangat kenangan kat Samura.Yelah.2 tahun aku kat sana.macam2 pengalaman aku dapat.dan macam2 ragam manusia dah aku tengok.hahaha.sumpah aku cakap,aku tak menyesal langsung masuk SAMURA.walaupun result spm aku tak lah hebat mana.aku tak dapat straight A pon.maybe takde rezeki.nak buat mcm mana.memang aku frust sangat2 masa tu.tapi bila difikirkan balik tak guna lah nak sedih2.bukannya aku fail pon.bersyukurlah dengan apa yang Allah bagi.ada hikmah disebaliknya.sekarang ni,dah dapat masuk U pon dah bersyukur sangat.dengan course yang aku amik ni boleh dikatakan setaraf jugak lah dengan orang yg excellent result spm nye.


ok.result spm 2010 baru keluar.berita sedih buat semua warga SAMURA.dengar cite SAMURA tak dpt top ten SBP.no 11 tak silap.tak pe.jangan sedih.SPM tiap2 tahun ada.berusahalah wahai adik-adikku untuk naikkan lagi nama SAMURA.





last day spm.after paper chemistry end
kek beli pki duit dorm.=)
form 5 classmate.cerdikidsfreak

last day outing kat K-MALL
BUDIMAN SATU ASPURI 2009
FORM 4 classmate.BIJAKERS

p/s:gambar kenangan kat samura aku,ade kat PC kat rumah.so x leh upload banyak2.tinggal ni je.sedih betul.=((


No comments:

Post a Comment