Monday, April 4, 2011

i will miss her so much.Siti Fatimah Md Zaidi

Assalamualaikum and hye sume.

hari ni bertarikh 4 mac 2011 merupakan hari yang paling sedih.sedih sebab dapat tahu kawan baik aku dah pindah.mcm tak boleh terima plak yang dia dah pindah.okeyh,cara aku sedih ni mcm dia dah pergi meninggalkan aku buat selama-lamanya pulak.padahal pindah rumah kat melaka je kot.tapi aku tetap sedih.Siti Fatimah Md Zaidi,aku kenal dia since darjah dua lagi.time ni tak rapat sangat.tak pernah main masak2 pon dengan dia.haha.time kat sekolah rendah banyak kali gak sama kelas dgn dia.darjah2,4,5 je sama kelas.so disebabkan itu ktorg mula rapat.and then sampailah sekolah menengah.form one sampai form three same kelas.time kat sekolah menengah ni la betul2 rapat.sampai tertubuhnya group F7+1 yang dianggotai oleh aku,ct,nadia,fatin hartiqah,fatin nadiah,izzati,husna dan zulaiha.memula ct tak join group ktorg ni.sbnrnye name group ni just F7.then bila difikir-fikir balik baik tuka nama group ni jadi F7+1 sbb nak masukkan si ct ni skali disamping nak kekalkan gak nama F7 tu sbb dia tetibe menyibuk nak masuk.hahahhaa.(ko mesti gelak en ct sbb aku memandai wat cite ni).tiba2 rindu plak time lower form.time aku tak pindah SAMURA lagi.aku rasa masa lower form la zaman persekolahan aku paling best.dari form1smp form3 stick dgn F7+1.tiap2 hari gelak.benda yang tak lawak pon jadi lawak.sebab tu la aku sekarang ni senang gelak disebabkan benda remeh-temeh yg x masuk diakal utk digelak pon aku akan gelak.ni sume pengaruh geng F7+1 aku.ceh,haha.tapi sumpah dengan dorg aku rasa bahagia sangat.

berbalik pada cite ct tadi.okeyh,aku dgn dia betul2 rapat masa awal2 tahun aku naik form4 tu.time tu aku ingat lagi,yang aku menangis gile2 sebab tak dapat SBP or MRSM.then mase tu ct dan geng2 F7+1 yg lain datang kat aku bagi kata-kata semangat.memang time tu aku frust gile sebab aku sorang je sesat tak dapat mana2 tawaran.geng2 aku yang lain sume dapat tawaran.so masa tu aku rasa terpinggir sangat.kenapalah aku sorang je yg x dapat?padahal result PMR ktorg sume same je.sume straight A.dorg sume penatla pujuk aku yang menangis macam ada orang mati je.teruk doeh aku nangis time tu.ramai gak la yang tengok aku nangis.tanya2 plak aku nape aku nangis.wat segan aku je masa tu.haha.then,selepas beberapa hari mereka pon pergilah ke asrama masing2.meninggalkan aku,ct,dan zulaiha.dari 8 orang tinggal 3 orang.masa ni lah aku betul2 rapat dgn ct.cerita semua masalah kat dia.yelah.dah tinggal dia dgn zu je la kawan yg plg rapat dengan aku.oh yeah,lupe nak cite.ct ni sbnrnye straight A gak masa pmr dulu.dia je yang taknak dok asrama.so dia stay kat sekolah lama.

banyak masa aku spent dgn ct je time dorg sume dah pergi dok kat asrama.belajar sama2,main sama2 dan banyak lagi lah.tiba2 pada suatu hari aku dapat offer letter.aku dapat SBP.melompat-lompat aku masa tu.mana tak suka nye.mende tu la yang selama ni aku dok menangis giler2 sbb tak dapat.last2 dapat gak Alhamdulillah.then,bagitau ct.agak sedih nak bagitau dia.hati aku pon masa tu berbelah bahagi.nak pergi ke taknak.aku igt lagi masa tu ct ckp pergi je lah aliaa.tu yang awak nak kan selama ni.betul gak pe yg dia cakap tu.tpi aku sedih nak tglkan dia dgn zu.tgl 2 orang je.lepas sorg2 pergi.

hari terakhir sebelum berangkat ke samura.hari Majlis Tadarus Al-Quran(MTQ).hari terakhir aku dengan ct.sempat lagi masa ni aku join aktiviti even dah nak pindah sekolah.aku masuk quiz agama ke ape entah.ct plak masuk pidato kot.x igt sgt.lawan kat sekolah agama rawang.masa tu lah hari terakhir aku dengan ct.sedih sangat.ct menangis depan aku.aku igt lagi masa tu.

dan apabila aku di samura.almost every week aku kol ct.cerita sgl masalah yg melanda.benda2 remeh pon aku ngadu kat dia.aku igt lagi time selipar aku kene sorok dgn senior dorm sebab terlupa nak susun.masa tu aku mengadu smp nak nangis kat ct.haha.adoiii.

masa form 5.tahun 2009.tahun yang betul2 mencabar bagi aku.lepas apa yang jadi kat parents aku,ct lah org pertama yang aku kol utk cerita segala masalah aku.ct lah yang bagi aku semangat untuk teruskan hidup.masa tu rasa nak bunuh diri je.tapi nasib baik ada ct yg bagi nasihat kat aku.thx ct.kau lah sahabat aku dunia dan akhirat.

tapi sekarang kau dah pindah.kau tau tak aku akan rasa lain sangat bile kau dah tak duduk kat kepong.nnt bila aku lalu kat rumah kau mesti aku nangis sbb igtkan kau.nnt kau dah tak salu jumpa aku dah.memangla kau boleh datang KL jumpa ktorg.tapi nnt masa ktorg lepak najath or abas sama2 ko takde terasa lain tau x.arghhhh!kenapa la kau pindah!nanti kalau aku ada problem tak leh cerita kat kau.kalau nak cerita kat kau kena telefon.mahal.aku ni dah la kedekut kredit.hehe.

siti,walaupun kau dah pindah aku harap sangat hubungan kita still mcm dulu.kau memang kawan yang baik dan juga pendengar yang baik.dah la...aku tak tau nak ckp pe lagi.jaga diri baik2 tau kat sana.jangan lupa ktorg kat sini.kalau ada masa datang la kl.rumah aku sentiasa terbuka untuk kau.kalau ada masalah cerita kat aku tau.bila lah dapat jumpa kau en.cane muka kau sekarang kan?makin gelap ke?maklumlah komander kan.badan pon mesti makin tough.haha.

jangan lupa segala kenangan kita 8 orang tau.nanti aku bagi semua gambar2 kenangan kita kat kau.ada laptop baru en?hehe.k la,smp sini je la.dah tade idea nak menaip lagi.k bye.iloveyoudamnmuchbestie.











No comments:

Post a Comment