Wednesday, August 24, 2011

senyum,tak perlu kata apa-apa

lately ni kerja aku asik menangis je
balik rumah nagis,balik kolej pun nagis
masalah datang berderet-deret
igtkan bila balik kolej dapatlah release tension
dengan classmate and housemate
tapi semuanya terjadi bukan aku yang nak pun
dah takdir
dah nak akhir-akhir ramadhan ni mcm2 pulak ujian yg ak dapat
tapi takpe,aku masih mampu tersenyum lagi dengan semua ujian yg Allah bagi kat aku
Allah takkan uji hambaNya kalau dia tahu hambanya tak kuat
so aku rasa Allah bagi ujian kat aku sbb dia tahu aku kuat
ye.memang skang ak rasa aku kuat
kuat untuk hadapi semua ujian itu
tiap2 hari aku doa lepas solat
Ya Allah kau kuatkanlah dan tabahkanlah hambamu ini
aku rasa doa aku dah terjawab
Alhamdulillah

kadang2 aku terfikir
kenapa semua masalah yg ak dapat melibatkan org yg rapat dgn aku?
dengan orang yg aku sayang?
kenapa?
rasa macam sorang2 akan tglkan aku
kenapa perlu diorg tglkan aku?
ape salah aku?
takde siapa boleh jwbkan.
fine.pergilah.

kadang2 aku rasa
aku perlu diam agar semua masalah selesai
takde orang akan terasa hati.kan?
aku cuba untuk menjadi anak dan kawan yg terbaik
tapi............
tak tahu dimana silapnya
takpe.aku masih boleh senyum lagi
itu tandanya aku kuat.

kadang2 rasa nak lari dari semua masalah ni
tapi tak semudah tu aku boleh lari
masalah tetap akan kejar aku balik
tapi takpe.masih mampu tersenyum lagi
=)





No comments:

Post a Comment